Dlaczego Mercedes-Benz W124 jest idealnym wyborem na rozpoczęcie przygody z klasykami?



Bo jest niezniszczalny. Tutaj wpis mógłbym zakończyć. Dlaczego? Dzisiaj jesteśmy otaczani rzeczami nie trwałymi, szybko psującymi się... Tak  naprawdę w głębi duszy każdy z nas ma tego dość. Nie zauważacie tego? Jednak z przykrością stwierdzam, że nic nie trwa wiecznie. Nawet stary Mercedes tak jak ludzie starzeje się i wymaga opieki...

...mechanika albo samego właściciela. Model W124 jest doskonale zaprojektowany. Każda część jest w nim przemyślana w taki sposób, aby dało się ją rozebrać, przeczyścić, wymienić zepsuty element, złożyć i dalej cieszyć się samochodem. Dzisiaj serwisy są nastawione nie na naprawę tylko na wymianę. "Zepsuł się zamek? Nic nie szkodzi! W magazynie mamy nowy!" Taka konstrukcja części powoduje zmniejszenie kosztów naprawy naszego Mercedesa, szczególnie, że materiały użyte do dawnej produkcji są naprawdę najwyższej jakości i nie raz mogą cieszyć trwałością dłużej niż współczesne zamienniki. Atutem w tym wypadku jest możliwość wykonywania dużej ilości napraw samodzielnie  bez specjalistycznej wiedzy co sprawia  jeszcze większa przyjemność z posiadania tzw. youngtimera.

Dlaczego tak bardzo zwracam na to uwagę? Mercedes-Benz to marka luksusowa. Cennik części w autoryzowanym serwisie potrafi przyprawić nas o zawrót głowy. Może to bardzo nadwyrężyć nasz portfel, dlatego warto zaglądać na fora i szukać kto był kiedyś podwykonawcą potrzebnych części. Mercedes nie produkuje wszystkich części do swoich pojazdów sam. Kupując dany element od samego wykonawcy możemy znacznie zaoszczędzić i cieszyć się poziomem wykonania produktu z wybitą gwiazdą Mercedesa. Jednak warto wyczekiwać też promocji w samym serwisie Mercedes-Benz. Niektórych części nie opłaca się po prostu kupować w zamienniku. Raz, że ceny czasami mogą być porównywalne a dwa, że później i tak wrócimy do oryginału, i w rezultacie zapłacimy więcej.


Inżynierowie Mercedesa W124 wiedzieli, że klienci Daimlera wydają ogromne sumy pieniędzy na auta z trójramienną gwiazdą na masce. Często były to oszczędności całego życia, dlatego głównym założeniem konstruktorów była maksymalna trwałość na około dwadzieścia lat. Uważali, że statystyczny posiadacz nowego Mercedesa przez tak długi okres czasu będzie użytkował swoje nowe auto. Dlatego dzisiaj możemy cieszyć się Mercedesami, które mają wnętrza niczym z salonu. Oczywiście jeżeli dawny właściciel o nie dbał. Tak samo silniki, które przejeżdżają miliony kilometrów bez remontów generalnych.

Jeżeli mówimy już o silnikach to trzeba wspomnieć, że każdy znajdzie coś dla siebie. Rozpiętość silników jest ogromna. Od dwulitrowych dieslów po mocarne, benzynowe, pięciolitrowe V8. Jednak trzeba uważać. O ile małe diesle są bardzo ekonomiczne to nie mają wystarczającej ilości mocy do napędzania tak ciężkiego nadwozia. Natomiast większe jednostki są silne, lecz bardzo paliwożerne. Najlepiej wybrać taki samochód, który odpowiada naszym możliwościom finansowym. Nie sztuką jest auto kupić. Sztuką jest je utrzymać.

Po za ogromnym wyborem silników mamy też ogromny wybór rodzajów nadwozia. Zaczynając od zwykłych sedanów, na kabrioletach kończąc. Tutaj też musimy się zastanowić do czego auto będzie nam służyło. Obecnie najdroższymi autami są kabriolety, których wyprodukowano stosunkowo mało. Taki samochód będzie idealny na słoneczne przejażdżki w letnie weekendy. Zaraz po nich są pojazdy coupe, które mają piękne proporcje nadwozia i świetne udogodnienia jak na przykład automatyczne podajniki pasów. Ponadto brak słupka B powoduje, że przez wielu samochód ten uważany jest za najpiękniejsze coupe na świecie. Amatorów szybkiej jazdy muszę zmartwić, ponieważ coupe jest cięższe od sedana za sprawą wzmocnień dachu. Brak słupka B tego wymagał, ale coś za coś. Później mamy rodzinne kombi i zwykłe sedany. Są tez zabudowy specjalne, ale one raczej nikogo nie zainteresują, chociaż znam osoby, które właśnie takich samochodów szukają. Jednak każdym pojazdem dojedziemy na miejsce dostojnie i z klasą. W końcu kierowcy Mercedesa nie wypada szarżować...

Inną ogromną zaletą Mercedesa W124 jest nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe. Auto prowadzi się jak po sznurku przy dość dużym komforcie. Jednak trzeba Uważać, ponieważ można często spotkać się ze zużytym zawieszeniem przy, którym samochód płynie jak łódka co sprawia złudne wrażenie komfortu. Gdy W124 miało swoją premierę jakość dróg polepszyła się w tak znaczącym stopniu, że zawieszenie zostało trochę bardziej utwardzone w celu poprawy prowadzenia. Spójrzmy prawdzie w oczy. Pływanie i maksimum komfortu jest zarezerwowane w tym przypadku dla Klasy S.


A skoro już o komforcie mowa to nie można nie wspomnieć o bezpieczeństwie. Euro NCAP zaczerpnęło swoje testy zderzeniowe z testów zderzeniowych W124. Odrzucono tylko test uderzenia tylnego. Moim zdaniem Mercedes-Benz i Volvo to wiodące marki pod względem bezpieczeństwa na świecie. To właśnie Mercedes wynalazł poduszki powietrzne. W W124 są jednak one jeszcze opcją dodatkową, chociaż już pod koniec 1992 r. kierowca dostawał poduszkę powietrzną w standardzie.

Jednak najbardziej niezniszczalne auto świata ma także wady. Po dwudziestu latach korozja daje o sobie znać. III seria gniła jeszcze bardziej od serii I i II, a było to spowodowane zapewne tym, że przygotowywano się do wypuszczenia następcy, czyli Mercedesa W210, który jak wiadomo nie miał najlepszych zabezpieczeń antykorozyjnych. Przez model W210 Mercedes ma problemy do dzisiaj i wielu ludzi wprowadza innych w błąd, że po kupnie nowego Mercedesa będą mieli od razu problem z rdzą. Mercedes słono zapłacił i stara się nie popełniać tych samych błędów...

Osobiście myślę, że najlepszą zaletą modelu W124 jest miłe słowo, które możemy często usłyszeć na stacji benzynowej, myjni, parkingu... To jest zaleta nie tylko Mercedesa, ale też wszystkich klasyków jeżdżących po naszych drogach.


Trzeba się śpieszyć, ponieważ ładnych Mercedesów W124 jest coraz mniej. Rdza i przeznaczanie niektórych aut do pracy na taxi czy też na budowie daje o sobie znać. Ceny szybko wędrują w górę. Najbardziej są cenione kabriolety i pojazdy coupe. Zaraz po nich są limuzyny i kombi z silnikami diesla a na końcu samochody o napędzie benzynowym.

[mercedes w124, benz, klasyk, youngtimer, dlaczego mercedes, mercedes klasyk]

Komentarze

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. To auto można powiedzieć, że jest nadal wieczne i moim zdaniem jak najbardziej warto jest je mieć i o nie dbać. W sumie mój samochód teraz częściej się psuje aniżeli jeździ. Na całe szczęście pomoc drogowa http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/oferta/ za każdym razem do mnie przyjeżdża.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super auto, ale niestety taki rocznik może się często psuć. To się tyczy nawet nowszych roczników. Wtedy jest spory problem, bo jak samochód w warsztacie to jak do pracy dojechać? Oczywiście można auto wynająć np. w https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-wroclaw-starachowice/

    OdpowiedzUsuń
  5. Artykuł na temat konserwacji pojazdów po awarii drogowej był niezwykle pouczający. Na stronie https://kuta-autoserwis.pl/ znalazłem mnóstwo cennych informacji na temat tego, jak dbać o samochód po nieprzewidzianych zdarzeniach na drodze. Porady dotyczące przeglądu i konserwacji pojazdu po holowaniu są szczególnie przydatne dla każdego kierowcy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty