Dlaczego Mercedes-Benz W124 jest idealnym wyborem na rozpoczęcie przygody z klasykami?
Bo jest niezniszczalny. Tutaj wpis mógłbym zakończyć.
Dlaczego? Dzisiaj jesteśmy otaczani rzeczami nie trwałymi, szybko psującymi
się... Tak naprawdę w głębi duszy każdy
z nas ma tego dość. Nie zauważacie tego? Jednak z przykrością stwierdzam, że
nic nie trwa wiecznie. Nawet stary Mercedes tak jak ludzie starzeje się i
wymaga opieki...
...mechanika albo samego właściciela. Model W124 jest
doskonale zaprojektowany. Każda część jest w nim przemyślana w taki sposób, aby
dało się ją rozebrać, przeczyścić, wymienić zepsuty element, złożyć i dalej
cieszyć się samochodem. Dzisiaj serwisy są nastawione nie na naprawę tylko na
wymianę. "Zepsuł się zamek? Nic nie szkodzi! W magazynie mamy nowy!"
Taka konstrukcja części powoduje zmniejszenie kosztów naprawy naszego
Mercedesa, szczególnie, że materiały użyte do dawnej produkcji są naprawdę
najwyższej jakości i nie raz mogą cieszyć trwałością dłużej niż współczesne
zamienniki. Atutem w tym wypadku jest możliwość wykonywania dużej ilości napraw
samodzielnie bez specjalistycznej wiedzy
co sprawia jeszcze większa przyjemność z
posiadania tzw. youngtimera.
Dlaczego tak bardzo zwracam na to uwagę? Mercedes-Benz to
marka luksusowa. Cennik części w autoryzowanym serwisie potrafi przyprawić nas
o zawrót głowy. Może to bardzo nadwyrężyć nasz portfel, dlatego warto zaglądać
na fora i szukać kto był kiedyś podwykonawcą potrzebnych części. Mercedes nie
produkuje wszystkich części do swoich pojazdów sam. Kupując dany element od
samego wykonawcy możemy znacznie zaoszczędzić i cieszyć się poziomem wykonania
produktu z wybitą gwiazdą Mercedesa. Jednak warto wyczekiwać też promocji w
samym serwisie Mercedes-Benz. Niektórych części nie opłaca się po prostu
kupować w zamienniku. Raz, że ceny czasami mogą być porównywalne a dwa, że
później i tak wrócimy do oryginału, i w rezultacie zapłacimy więcej.
Inżynierowie Mercedesa W124 wiedzieli, że klienci Daimlera
wydają ogromne sumy pieniędzy na auta z trójramienną gwiazdą na masce. Często
były to oszczędności całego życia, dlatego głównym założeniem konstruktorów
była maksymalna trwałość na około dwadzieścia lat. Uważali, że statystyczny
posiadacz nowego Mercedesa przez tak długi okres czasu będzie użytkował swoje
nowe auto. Dlatego dzisiaj możemy cieszyć się Mercedesami, które mają wnętrza
niczym z salonu. Oczywiście jeżeli dawny właściciel o nie dbał. Tak samo
silniki, które przejeżdżają miliony kilometrów bez remontów generalnych.
Jeżeli mówimy już o silnikach to trzeba wspomnieć, że każdy
znajdzie coś dla siebie. Rozpiętość silników jest ogromna. Od dwulitrowych
dieslów po mocarne, benzynowe, pięciolitrowe V8. Jednak trzeba uważać. O ile
małe diesle są bardzo ekonomiczne to nie mają wystarczającej ilości mocy do
napędzania tak ciężkiego nadwozia. Natomiast większe jednostki są silne, lecz
bardzo paliwożerne. Najlepiej wybrać taki samochód, który odpowiada naszym
możliwościom finansowym. Nie sztuką jest auto kupić. Sztuką jest je utrzymać.
Po za ogromnym wyborem silników mamy też ogromny wybór
rodzajów nadwozia. Zaczynając od zwykłych sedanów, na kabrioletach kończąc.
Tutaj też musimy się zastanowić do czego auto będzie nam służyło. Obecnie
najdroższymi autami są kabriolety, których wyprodukowano stosunkowo mało. Taki samochód
będzie idealny na słoneczne przejażdżki w letnie weekendy. Zaraz po nich są
pojazdy coupe, które mają piękne proporcje nadwozia i świetne udogodnienia jak
na przykład automatyczne podajniki pasów. Ponadto brak słupka B powoduje, że
przez wielu samochód ten uważany jest za najpiękniejsze coupe na świecie.
Amatorów szybkiej jazdy muszę zmartwić, ponieważ coupe jest cięższe od sedana
za sprawą wzmocnień dachu. Brak słupka B tego wymagał, ale coś za coś. Później
mamy rodzinne kombi i zwykłe sedany. Są tez zabudowy specjalne, ale one raczej
nikogo nie zainteresują, chociaż znam osoby, które właśnie takich samochodów
szukają. Jednak każdym pojazdem dojedziemy na miejsce dostojnie i z klasą. W
końcu kierowcy Mercedesa nie wypada szarżować...
Inną ogromną zaletą Mercedesa W124 jest nowoczesne
zawieszenie wielowahaczowe. Auto prowadzi się jak po sznurku przy dość dużym
komforcie. Jednak trzeba Uważać, ponieważ można często spotkać się ze zużytym
zawieszeniem przy, którym samochód płynie jak łódka co sprawia złudne wrażenie
komfortu. Gdy W124 miało swoją premierę jakość dróg polepszyła się w tak
znaczącym stopniu, że zawieszenie zostało trochę bardziej utwardzone w celu
poprawy prowadzenia. Spójrzmy prawdzie w oczy. Pływanie i maksimum komfortu
jest zarezerwowane w tym przypadku dla Klasy S.
A skoro już o komforcie mowa to nie można nie wspomnieć o
bezpieczeństwie. Euro NCAP zaczerpnęło swoje testy zderzeniowe z testów
zderzeniowych W124. Odrzucono tylko test uderzenia tylnego. Moim zdaniem
Mercedes-Benz i Volvo to wiodące marki pod względem bezpieczeństwa na świecie.
To właśnie Mercedes wynalazł poduszki powietrzne. W W124 są jednak one jeszcze
opcją dodatkową, chociaż już pod koniec 1992 r. kierowca dostawał poduszkę
powietrzną w standardzie.
Jednak najbardziej niezniszczalne auto świata ma także wady.
Po dwudziestu latach korozja daje o sobie znać. III seria gniła jeszcze
bardziej od serii I i II, a było to spowodowane zapewne tym, że przygotowywano
się do wypuszczenia następcy, czyli Mercedesa W210, który jak wiadomo nie miał
najlepszych zabezpieczeń antykorozyjnych. Przez model W210 Mercedes ma problemy
do dzisiaj i wielu ludzi wprowadza innych w błąd, że po kupnie nowego Mercedesa
będą mieli od razu problem z rdzą. Mercedes słono zapłacił i stara się nie popełniać
tych samych błędów...
Osobiście myślę, że najlepszą zaletą modelu W124 jest miłe
słowo, które możemy często usłyszeć na stacji benzynowej, myjni, parkingu... To
jest zaleta nie tylko Mercedesa, ale też wszystkich klasyków jeżdżących po
naszych drogach.
Trzeba się śpieszyć, ponieważ ładnych Mercedesów W124 jest
coraz mniej. Rdza i przeznaczanie niektórych aut do pracy na taxi czy też na
budowie daje o sobie znać. Ceny szybko wędrują w górę. Najbardziej są cenione
kabriolety i pojazdy coupe. Zaraz po nich są limuzyny i kombi z silnikami
diesla a na końcu samochody o napędzie benzynowym.
[mercedes w124, benz, klasyk, youngtimer, dlaczego mercedes, mercedes klasyk]
Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńTo auto można powiedzieć, że jest nadal wieczne i moim zdaniem jak najbardziej warto jest je mieć i o nie dbać. W sumie mój samochód teraz częściej się psuje aniżeli jeździ. Na całe szczęście pomoc drogowa http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/oferta/ za każdym razem do mnie przyjeżdża.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.
OdpowiedzUsuńSuper auto, ale niestety taki rocznik może się często psuć. To się tyczy nawet nowszych roczników. Wtedy jest spory problem, bo jak samochód w warsztacie to jak do pracy dojechać? Oczywiście można auto wynająć np. w https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-wroclaw-starachowice/
OdpowiedzUsuńArtykuł na temat konserwacji pojazdów po awarii drogowej był niezwykle pouczający. Na stronie https://kuta-autoserwis.pl/ znalazłem mnóstwo cennych informacji na temat tego, jak dbać o samochód po nieprzewidzianych zdarzeniach na drodze. Porady dotyczące przeglądu i konserwacji pojazdu po holowaniu są szczególnie przydatne dla każdego kierowcy.
OdpowiedzUsuń